Pernah kah?

2006/10/01

Pernah di beritahu oleh juak juak Mad Radhi kepada Pak Kaduk bahawa "Hj Amruddin, Hj Nasir dan orang orang lama yang berfahaman tinggi dalam bidang tauhid tidak dapat melihat yang Mad Radhi sedang di fitnah, sahingga sanggup bersekongkol dengan mereka mereka yang cuba menjatuhkan Mad Radhi."

Pak Kaduk pun bertanya semula kepada balaci balaci Mad Radhi " Pernah dengar ke orang orang lama ini bercerita perihal yang mereka ketahui berkenaan dengan perangai dan tingkah buruk kelakuan Mad Radhi? "

Tiada satu pun jawapan yang mengatakan "ia ada" melainkan " tidak pernah" jadi siapa sebenarnya yang mereka mereka cerita berkenaan cuba menjatuhkan kedudukan Guru?. Bukan kah datang dari mulut Mad Radhi sendiri?

Tiada satu pun cerita keluar dari mulut orang lama sejak kes salah laku ini di ketahui seawal bulan Mach 2006 lagi, yang Pak Kaduk dengari adalah dari mulut mulut balaci dan Mad Radhi sendiri mengatakan ia sedang di fitnah dan ceritanya pula dalam pelbagai vesi, dalam masa yang sama menanam perasan benci ahli kepada orang orang lama termasuklah kedua nama yang banyak jasanya kepada perkembangan Silat Cekak dan juga Persatuan.

Kini timbul pula cerita yang datangnya dari mulut keluarga Mad Radhi sendiri konon nya silat ini milik keluarga, milik keturunan, saperti didalam ungkapan Mak Teh " silat ini milik kami kalau hangpa tak suka boleh jalan" Kesian Mak Teh di pergunakan Mad Radhi yang bersembunyi di belakang kain Bondanya untuk kepentingan diri sendiri .

Sekiranya benar ini silat keluarga, silat keturunan mari lah kita lihat perkara yang sama pernah berlaku ketika krisis bersama Ishak Hitam 14 tahun dahulu, Apa kah ungkapan ungkapan yang telah digunakan untuk menangkis tomahan dari juak juak Ishak Hitam yang mengatakan silat ini bukan milik keturunan atau keluarga.

" Memang benar silat ini bukan milik keluarga atau pun keturunan, Ishak Hitam bukan dari keluarga mahu pun keturunan Ustaz dan ketika Ishak Hitam menyerah mandat perguruan kepada Mad Radhi ia tiada hubungan kekeluargaan mahu pun dari keturunan Ishak Hitam, yang penting adalah mandat perguruan di serahkan pada siapa yang layak menjadi guru, tidak timbul soal keturunan mahupun keluarga"

Tetapi kini timbul pula mereka mengatakan ini silat keturunan, silat milik keluarga. Almarhum sendiri tidak pernah mengatakan silat ini miliknya atau keluarganya, jika ia milik keturunan mesti lah Abg Yang menjadi guru bukan Mad Radhi.

Jadi hentikan lah mengatakan bahawa silat ini milik keluarga atau pun keturunan.
Kepada "Benih Hanafi" serta juak juaknya hentikanlah menomah nista orang orang lama yang berjasa ini. Ingat lah diketika mereka mereka ini berjuang bersama Almarhum, kamu belum mengenal lagi erti Perjuangan ke arah "Mentauhidkan diri" , kamu masih hingusan lagi di ketika itu, jika tidak kerena mereka mereka ini keluarga Almarhum belum tentu terbela dan boleh hidup semewah sekarang ini.

Sedetik kamu menista mereka, siminit kepincangan kamu terdedah.

Dengar dengar ada juak juak Mad Radhi pergi umrah dengan percuma, duduk pula di kelas pertama, tanpa membayar sesen pun? Itu yang mereka pertahankan sangat Tuan Guru mereka tu, bukan apa takut tarak masyukkk....

Catat Ulasan